فروش ویژه دیگ بخار فروش ویژه دیگ بخار .

فروش ویژه دیگ بخار

فن کویل چیست؟ مزایا و معایب آن چیست؟

فن کویل، سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان ها:

فن کویل یک سیستم تهویه مطبوع است. با جریان آب گرم و سرد در لوله های فن کویل و تماس آن ها با هوا به تغییر دما و رطوبت هوا را به وجود می آورد. این سیستم تهویه مطبوع، سیستم منحصر به فرد برای ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی است.

امتیازات و فواید فن کویل نسبت به کولر گازی:

فن کویل به دلیل عملکرد خوب، به عنوان یک راه حل کارآمد و اقتصادی برای سرمایش و گرمایش ساختمان ها به کار می رود. همچنین، این سیستم به دلیل طراحی ساده و کاربردی، نصب و راه اندازی آسان دارد و برای کاهش هزینه های انرژی و حفظ محیط زیست نیز مفید است. مزایا و ویژگی های دیگر فن کویل عبارت است از:

1.     امکان استفاده در هر محیط

2.     فاقد بخش خارجی

3.     امکان نصب در سقف کاذب و ایستاده و غیره

4.     قادر به تولید سرمایش و گرمایش

5.     عملکرد مستقل

6.     کانال کشی و توزیع همزمان هوا به چند اتاق

7.     ابعاد و ظرفیت های مختلف

8.     مصرف بسیار کم برق

در برخی از موارد فن کویل به همراه چیلر یا پکیچ مورد استفاده قرار می گیرد. لذا آب گرم و سرد به وسیله چیلر و پکیچ ها به درون فن کویل پمپ شده و از آن برای تولید سرمایش و گرمایش استفاده می کنند.

انواع فن کویل به شرح زیر است:

فن کویل دیواری: همانگونه که از نام آن ها پیداست، فن کویل بر روی دیوار قرار خواهد گرفت. ساختار این فن کویل و محل نصب آن مشابه کولر های گازی است. اما وجود قطعات متفاوت بین فن کویل دیواری و کولر گازی آن ها را از یک دیگر متمایز کرده است.

فن کویل زمینی: این نوع سیستم به دو صورت توکار و روکار هستند. همچنین به علت شکل ظاهر عمودی و افقی بر روی زمین یا سقف قرار می گیرند.

فن کویل کاستی: آن ها از دو یونیت مجزا برخوردار هستند. برای نصب فن کویل کاستی لازم است، یکی از یونیت های آن در روی سقف کاذب و دیگری درون سقف کاذب قرار بگیرند.

 

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۲:۵۲ توسط:تهویه یکتا موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده