فروش ويژه ديگ بخار فروش ويژه ديگ بخار .

فروش ويژه ديگ بخار

فن كويل چيست؟ مزايا و معايب آن چيست؟

فن كويل، سيستم تهويه مطبوع براي ساختمان ها:

فن كويل يك سيستم تهويه مطبوع است. با جريان آب گرم و سرد در لوله هاي فن كويل و تماس آن ها با هوا به تغيير دما و رطوبت هوا را به وجود مي آورد. اين سيستم تهويه مطبوع، سيستم منحصر به فرد براي ساختمان هاي مسكوني، اداري، تجاري و صنعتي است.

امتيازات و فوايد فن كويل نسبت به كولر گازي:

فن كويل به دليل عملكرد خوب، به عنوان يك راه حل كارآمد و اقتصادي براي سرمايش و گرمايش ساختمان ها به كار مي رود. همچنين، اين سيستم به دليل طراحي ساده و كاربردي، نصب و راه اندازي آسان دارد و براي كاهش هزينه هاي انرژي و حفظ محيط زيست نيز مفيد است. مزايا و ويژگي هاي ديگر فن كويل عبارت است از:

1.     امكان استفاده در هر محيط

2.     فاقد بخش خارجي

3.     امكان نصب در سقف كاذب و ايستاده و غيره

4.     قادر به توليد سرمايش و گرمايش

5.     عملكرد مستقل

6.     كانال كشي و توزيع همزمان هوا به چند اتاق

7.     ابعاد و ظرفيت هاي مختلف

8.     مصرف بسيار كم برق

در برخي از موارد فن كويل به همراه چيلر يا پكيچ مورد استفاده قرار مي گيرد. لذا آب گرم و سرد به وسيله چيلر و پكيچ ها به درون فن كويل پمپ شده و از آن براي توليد سرمايش و گرمايش استفاده مي كنند.

انواع فن كويل به شرح زير است:

فن كويل ديواري: همانگونه كه از نام آن ها پيداست، فن كويل بر روي ديوار قرار خواهد گرفت. ساختار اين فن كويل و محل نصب آن مشابه كولر هاي گازي است. اما وجود قطعات متفاوت بين فن كويل ديواري و كولر گازي آن ها را از يك ديگر متمايز كرده است.

فن كويل زميني: اين نوع سيستم به دو صورت توكار و روكار هستند. همچنين به علت شكل ظاهر عمودي و افقي بر روي زمين يا سقف قرار مي گيرند.

فن كويل كاستي: آن ها از دو يونيت مجزا برخوردار هستند. براي نصب فن كويل كاستي لازم است، يكي از يونيت هاي آن در روي سقف كاذب و ديگري درون سقف كاذب قرار بگيرند.

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۲:۵۲ توسط:تهويه يكتا موضوع: نظرات (0)